Blogia
@MariaColomaMM

24 hores a Barcelona d'una mallorquina

24 hores a Barcelona d'una mallorquina

Trobada amb l’escriptora Roser Amills

Vaig arribar a Barcelona, ciutat que em fa feliç només posar-hi els peus. Els seus carrers, els records que em du, les amistats que hi tenc i que tant estim. De fet encara no sé cóm una ciutat em pot enamorar tant. Una de les primeres trobades que vaig tenir va ser amb una altra mallorquina, i també escriptora i periodista, Roser Amills. Ha escrit més de 15 llibres i publicacions. 

Em vaig imaginar la seva tasca com investigadora arran del darrer llibre que ha publicat “Les mil i unes fantasies eròtiques”. Ha fet una gran feina en cercar curiositats en llibres, documentals, entrevistes i molta ha estat amb soletat. Compartim projectes i il·lussions i trobo que a vegades unes paraules o unes frases ja basten per fer-te obrir els ulls.  Roser Amills: “en aquest moment on hi ha poca feina, el més important és crear i crear, fer el que t’agradaria fer, llavors tot acaba sortint”.

Al bar on ens vàrem trobar el Pepatomate, a la plaça de la Revolució, a Gràcia va servir com a punt de trobada per rebre als meus amics, durant les meves 24 hores a Barcelona.  

Documental "Som Elles" al Festival Live on Març aquest cap de setmana

Hi ha poca feina i pocs doblers, però quant és posen en comú projectes i il·lusions pens que alguna cosa bona pot sortir. I sinó l’exemple de tres periodistes de la recent tancada Televisió de Mallorca, Aina Riera, Gemma Puri i Sandra Christiansen que baix la direcció de Aina Riera han creat el documental “Som Elles”, un film que es presentà el cap de setmana del 16 de març, al Kosmopolis a Barcelona i on jo vaig participar com extra. Aquest cap de setmana es presenta a Mallorca el dissabte 23 es projecte a les 17 hores als Festival Live on Març (Sa Possessió de son Rossinyol) amb les poetes Victòria Secall, Àngels Cardona i Maria Antònia Massanet. I diumenge al Teatre d’Artà.  

Esther Montoriol, una galerista que actua amb el cor

La meva següent aturada a Barcelona va ser a la Galeria Esther Montoriol on dia 21 de març a les 19.30 hores s’inaugura nova exposició, a l’espai 1 i 2 “Èlia Llach, la respiració del traç” i a l’espai 3 “vincles i referents” de Rosanna Casano, Jaume de Córdoba, Sabine Finkenauer, Matilde Grau, Pere Llobera, Marcos Palazzi i Aleydis Rispa.

Esther Montoriol és una de les galeristes, que tal i com es publicava al diari El Punt, actua amb el cor a l’hora de seleccionar els artistes, i a més és una gran amiga. El seu nebot Xavier Montoriol ha escrit el seu primer llibre “L’exèrcit de les tenebres” amb el seu professor Jordi Cortès. Us continuaré informant perquè només té disset anys i segur que dona molt que parlar.  

 

 


0 comentarios